laatste avond - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu laatste avond - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu

laatste avond

Door: angelique

Blijf op de hoogte en volg angelique

07 Augustus 2011 | Indonesië, Sanur

de laatse uren zijn ingegaan. zometeen nog effe wat slapen en morgen nog een keer proberen alle spullen mee te krijgen.
zal voor velen geen verrassing zijn dat we veel te veel hebben....
en de oplossing is dan bij de meeste ook al bekend... nee geen marktplaats, dat hebben ze hier niet. maar een heuse rommelmarkt!
woensdag met de kinderen posters opgehangen en helaas zagen we dat ze donderdags al verdwenen waren, dat zou dus niet veel worden.. dachten we. toen we vrijdags lekker naar het zwembad waren geweest had ik ook niet echt veel haast om terug te komen. hadden 16.00 opgeschreven, maar waren rond een uur of 17.00. toen we parkeerden zei milan al 'he daar staan allemaal mensen te wachten'. ja,ja ik had ze er al op voorbereid dat er niemand zo zijn, wat we jammer was want ze hadden er veel zin in. maar goed toen we uitstapten bleken ze inderdaad voor ons te komen! hele stoet achter ons aan naar onze kamer en daar alles op terras gelegd. als vliegen op stroop! uiteraard allemaal voor minimale prijsjes maar het was leuk om te doen en ze waren helemaal blij.
helaas was nog niet ales weg en bij de volgende opruimronde kwam er alleen maar meer bij. de volgende dag nog eens dunnetjes over gedaan op kuta beach. kinderen maar handelen in het indonesisch.. echt grappig. ondanks dat en het feit dat luke en lobke nog veel hebben kan het steeds niet in het koffer.
kilo's kan nog wel een beetje, maar past echt niet meer. morgen maar weer verder denken...
en verder... jurkjes zijn voor een groot deel klaar, maar maakt helaas niet veel uit, kan er toch niet meer bij. morgenmiddag nog een keer daarheen, kan ik de nieuwe modellen ophalen en even handelen over de rpijzen (altijd leuk).
wat betreft de tassen is het minder, stukke minder. nou ja ik heb de tassen wel en heb maar weer eens een avondje met hem gesproken. ik dacht we elkaar nu begrepen en hij levert goed werk voor een goede prijs. dus wilde een jas en laarzen bij hem laten maken. weer 4 uur met hem gezeten en tot in detail samen besporken hoe of wat. was weer helemaal enthousiast en hij zou het over 3 dagen klaar hebben. prima als het maar klaar was voor vertrek, ja hoor. vrijdags zou hij komen, niks gehoord en zaterdags pakte hij opeens wel de telefoon op en vertelde me dat hij het toch niet wilde doen. had dus ook nog niks gedaan en alles viel in duigen. niet alleen geen jas en laarzen, maar ook geen maker meer voor de tassen. je begrijpt dat ik de indonesische zogenaamde beleefdheidsvormen (niet boos worden of schreeuwen) even heb laten varen. daar stond ik aan de kant van de weg, na weer de hele dag te hebben rondgereden en dan nog dit. was de laatste zaterdag en had leukere plannen in mijn hoofd.
hals over kop nog een andere proberen te regelen (die van shanti) en die is 's avonds om 22.00 nog gekomen. hij had begrepen om een paar laarzen te maken en geen hele tassenlijn en zeker geen jas. zou je deken dat hij daar blijvan werd, maar nee. hij durfde het niet aan als ik in nederland zou zitten. leer was veel te duur, bovendien waren zijn prijzen ook nog een stuk hoger.
na weer twee uur te hebben gebabbeld me er maar bij neer gelegd dat het niks gaat worden. echt balen.
net nog met een stel uit gaan eten en nu dus maar eventjes slapen. morgenvroeg komt eerst lobke, dan met de auto weer naar denpasar en dan komt esther. tegen die tijd 17.00 rijden we naar het autoverhuurbedrijf waar we in een grote auto stappen en dan pas de spullen op gaan halen (past natuurlijk niet in mijn koekblikje)
we mogen in totaal 105 kilo meenemen en dat gaat ons lukken! hoop ik. om 20.40 vliegen we en dan landen we om 7.10 op schiphol.
komen we daar aan in onze korte broeken! he net ff op weeronline gekeken en wordt er niet vrolijk van. blijft pokkeweer tot volgende week woensdag en dan moeten we alweer bijna weer naar school!!! precies de hele vakantie %$#@ weer geweest... voor jullie dan he ;)
ff laten blijken dat ik heel erg met jullie meeleef :)
nou weltrusten, we kletsen binnenkort in levende lijve wel bij, al heb ik inmiddels wienig meer te vertellen door deze site.
in ieder geval allemaal hartstikke bedankt voor het volgen van de verhalen en de leuke reacties. tot wel apart om te weten dat de site zo'n 30.000 keer bekeken is!
nou ik zie jullie wel staan met de spandoeken he :)

  • 07 Augustus 2011 - 16:36

    Mark, Erika En Emiel:

    Ha buurvrouwke en kids, de laatste avond voor jullie, snik.....
    Dat zal niet meevallen. Tis hier ff een weekje niet al te best wee als jullie terugkomen, maar daarna wordt t weer prima. Gelukkig ! Wij zijn vanaf woensdag een weekje weg maar zien jullie eind volgende week weer. Goeie terugreis ! kus m+e+e

  • 07 Augustus 2011 - 20:52

    Ria:

    Wel apart dat het er nu alweer op zit. Je hebt daar zo´n ander leven gehad. Maar wel leuk hoor dat jullie weer naar huis komen. Hoop je snel te zien. Prettige reis! XXX

  • 07 Augustus 2011 - 21:22

    Jac Peeters:

    Dag Angelique,
    Als ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk onderweg naar huis. Al je foto's heb ik verschillende keren met belangstelling bekeken. Uit je reisverslagen heb ik begrepen dat het 'zakelijk' gezien misschien niet is geworden wat je gehoopt had, maar de ervaringen die je hebt opgedaan zullen dit 'gemis' hopelijk snel doen vergeten. Ik verheug er me op je weer 'in levende lijve' op de Stelaertshoeve te mogen begroeten!
    Hartelijke groet uit Hilvarenbeek.
    Jac
    P.S. Het is hier ook mooi weer hoor!

  • 08 Augustus 2011 - 07:50

    Martine:

    Welkom thuis!

  • 08 Augustus 2011 - 08:01

    Carlijn:

    He Angelique,
    Waarschijnlijk ben je alweer in Nederland als je dit leest.
    Hopelijk is de reis allemaal goed verlopen.
    Zie je over twee weken weer op school.
    Geniet nog even van de vakantie in dit 'zonnige' Nederland.
    Liefs Carlijn

  • 13 Augustus 2011 - 13:35

    Jet:

    Wij zijn net terug van vakantie en lees je laatste berichten.Jullie zullen nu wel thuis zijn na hopelijk een voorspoedige reis.
    Heel wat ervaringen rijker! Die hebben wij de laatste maanden via de reisverslagen mogen lezen.
    Welkom in Nederland, terug op je nest samen bij Alpher.Op adem komen van alles wat je hebt meegemaakt en met een onvoorstelbare hoeveelheid energie en optimisme. Ik bewonder je en hoop je binnenkort vlug weer te zien.
    Geniet nog even van je vrije dagen.
    Groetje Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

een nieuwe start in Bali!?

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2011

laatste avond

29 Juli 2011

nog 10 dagen

23 Juli 2011

tassendrama

20 Juli 2011

sorry

17 Juli 2011

het kan altijd erger
angelique

Actief sinds 18 Feb. 2011
Verslag gelezen: 2541
Totaal aantal bezoekers 56722

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 09 Augustus 2011

een nieuwe start in Bali!?

Landen bezocht: