nog 10 dagen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu nog 10 dagen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu

nog 10 dagen

Door: angelique

Blijf op de hoogte en volg angelique

29 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

het aftellen is nu echt begonnen!
het besef dat we bijna teruggaan begint nu toch goed tot ons door te dringen... nog zoveel mogelijk doen voor we gaan dus.
van de week werden we wakker van de regen, hmm waren we al in nederland? nee toch niet! het kwam met bakken uit de lucht en de lucht was flink grijs. een mooie dag om nog eens naar de binnenspeeltuin te gaan met de kids. ze hebben zich weer prima vermaakt en vonden het helemaal geweldig. ook de dag erop was het nog een beetje bewolkt en we besloten een dajge naar ubud te gaan.
nog even van het uitzicht met de rijstvelden genoten en nog een poging gewaagd om het monkeyforest te bezoeken. eigenlijk helemaal niet de bedoeling want apen hebben ook rabies hier en regelmatig doen er verhalen de ronde van toeristen die gebeten zijn. maar het was er druk en zag er erg mooi uit.
kids goed geinstrueerd en zonder poespas (zeker geen eten) naar binnen. na 50 m zagen we de eerste apen al, dat was nog leuk! voor ons liep een stelletje dat duidelijk geen een boekje had gelezen of bewust alle adviezen in de wind sloeg. behangen met camera's en bananen liepen ze rond. werden ook binnen enkele minuten aangevallen door een horde apen die op hen sprongen. ze vonden het nog allemaal hartstikke leuk en maakte volop foto's. we liepen er op een afstandje achteraan. maar daardoor zat wel heel het pad vol apen. een jongen kwam ons tegemoet gelopen en schopte per ongeluk tegen een bananenschil aan die een aap net had laten vallen. binnen een tel stond hij met ontblote tanden vlak voor de jongen (en ook vlak voor ons..). jongen was zich van geen kwaad bewust en deed zijn handen omhoog alsof hij onder schot gehouden werd. spanning was te snijden, ze stonden oog in oog met elkaar. heel rustig deed ik met de kinderen een paar passen naar achteren en keek om me heen of er iemand was die hem kon helpen... niemand hielp. iedereen keek alleen maar. het leek wel 5 minuten te duren tot de aap tenslotte de banaan weer pakte en er vandoor ging. de jongen had nog niet niet in zijn broek gepiest volgens mij. voor ons was het in ieder geval voldoende om weer om te draaien en eruit te gaan. blij dat ik nog dicht bij de ingang was en niet halverwege.
nee, nu was het zeker voor ons geen apen meer.
's avonds zijn we in eent urks restaurant wezen eten met fatima, ronald en asita. (vrienden van luke en lobke die hier ruim een maand verblijven. had haar ook een beetje opweg geholpen met de tassen en kleding die ze wil laten maken. wat overigens erg voorspoedig loopt. zo kan het dus ook). maar goed de turk dus...
hij heet ook ilias en woonde nu ongeveer een jaar op Bali. heeft het prima naar zijn zin. wel raar trouwens want ik kon hem nog prima verstaan (het turks dus) maar kon niet meer terug praten. was steeds de woorden kwijt. maf he!
maar het was gezellig en het eten was weer eens wat anders. niet helemaal turks overigens, maar kwam in de buurt.
gisteren met de hele bups naar een zwembad geweest met allemaal glijbanen, kei leuk! het was net geopend en we waren bijna de enige daar. kinderen hebben zich prima vermaakt. gisterenavond nog zitten kletsen met twee limburgse meiden die tegenover me zitten in het hotel. zijn ook alletwee juf.
en vandaag ook weer even iets nuttigs gedaan. ik had het tassenmannetje (die steeds afstandelijker en arroganter werd) gesmsd dat ik hier iemand had ontmoet die in nederland een winkel heeft en tassen bij me wilden bestellen. hij zou zogenaamd vandaag vertrekken en wilde de tassen nog zien voor hij ging (hoe kom ik erop). maar goed hij trapte er wel in en heeft vannacht nog twee tassen gemaakt. die kwam hij vanmorgen laten zien. ben er wel tevreden mee, alleen was hij vergeten de labels erin te maken en heeft hij ze weer mee terug genomen. morgenvroeg komt hij de rest brengen (als het goed is). twijfel er alleen nog wel aan of hij nou echt het leer heeft gebruikt wat ik had uitgekozen of toch niet... had in de winkel stukjes meegenomen, maar die heeft hij om er zeker van te zijn dat het het goede leer is. hoe kom ik er nou achter? als ik nu aangeef dat ik hem niet vertrouw is het helemaal over en eigenlijk wil ik dat niet omdat hij goed werk levert voor een redelijke prijs. maar wil er wel zeker van zijn dat het leer is en niks anders. kan er morgen moeilijk een aansteker onder houden.. toch??
ben weer in de auto gestapt en heb weer proefstukjes leer gehaald. ga ik er morgen stiekem bijhouden voordat ik betaal...
verder ruim 600 labeltjes opgehaald en afgegeven bij het naaitentje. met een doos gebakjes als dank (en als aansporing de laatste dagen nog ff door te pezen voor me :))
knip en naaiwerk was klaar. alle jurken lagen nu bij een ander om de aplicaties erop te borduren en dan moet het logo er nog op (weer op een andere plek). ja ben echt tevreden over hen, regelen alles en vragen daar ook niets extra's voor.
ze was al bezig met de patronen voor de nieuwe modellen, maar za gaf al aan dat het niet voor maandag klaar zou zijn. inmiddels zijn de naaisters alweer bezig met een andere opdracht. heb ze toch even vriendelijk verzocht om mijn jurkjes er tussendoor te doen.... over 10 dagen zijn ze van me verlost.
o ja en vandaag nog even naar een vliegerwedstrijd op het strand geweest. wel leuk. waren 8 groepen (personeel van superdeluxe hyaat hotel) en hadden elk een grote vlieger gemaakt. lijkt een beetje op onze carnavalswagens bouwen. de drie beste kregen ook een leuke geldprijs. dit alles onder begeleiding van een balinees 'bandje' met een gastoptreden van milan en ilias ;)
en het geheel werd afgeloten met een lekker buffet op het strand voor de gasten van het hyatt hotel. heerlijk! ach helemaal vergeten... we zijn helemaal geen gasten van het hyatt hotel! tidak apa-apa ;)
tot gauw x en geniet van het mooie weer wat er nu toch echt aankomt

• 30 Juli 2011 - 15:27

Martine:

Ben net terug uit Oostenrijk, jodelahitie! Heb gelijk jouw vakantiefoto's bekeken, die van mij staan nog op het toestel, zoek de fout... Hoef je vast niet te vertellen dat je lekker van je laatste dagen moet genieten. Dat doe je toch wel, ondanks alle tassendrukte. Ondanks dat je nog maar 9 dagen op Bali bent, heb je daarna bij thuiskomst nog maar liefst twee weken vakantie. Wow, twee weken! Bye bye!

• 30 Juli 2011 - 15:31

Martine:

Kreeg net het volgende reisaanbod via mail:

Bali - 15 dagen
    Een reis door Oost-Java en Bali? Een ideale formule tegen de voordeligste prijs in de markt! 1079,-

• 30 Juli 2011 - 17:42

Maria En Louis:

hoi.wat hebben wij weer genoten van jou verhaal .dat jullie er steeds zonder ongelukken vanaf komen is een wonder ,kan je nagaan hoeveel engelbewaarders jullie hebben.al met al een heel avontuur.de ontwerpen van de tassen vind ik heel bijzonder,nu maar hopen dat je droom uit komt,maar dit avontuur nemen ze jullie niet af.geniet nog maar even voordat het gewone leven hier weer gaat beginnen.vele groeten van ons allemaal.over een paar uurtjes ga ik de nachtdienst weer in.doei.

• 01 Augustus 2011 - 19:41

Ria:

Jee, alweer bijna naar huis :-( voor jullie dan. Het is snel gegaan joh. Het is net of je vorige week nog hier heb gezien. Maar we zijn dan ook goed op de hoogte gehouden door je verhalen.
    Wij zijn vannacht terug gekomen uit Italie, dus die 3 weken regen hebben gelukkig niet meegemaakt. Vandaag gelukkig mooi weer, dus de overgang was niet zo heel erg groot. Morgen weer werken, dat zal weer wennen zijn.
    Mooie tassen op de foto's. Ik heb net weer een nieuwe gekocht in Italie, maar ik zocht eigenlijk een paarse...
    Geniet er nog maar even van, goede vlucht alvast en tot snel.
    XXX Ria