tassendrama - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu tassendrama - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu

tassendrama

Door: angelique

Blijf op de hoogte en volg angelique

23 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

helaas is het niet goed gekomen met de tassen en met nog maar twee weken te gaan begin zelfs ik een beetje te twijfelen aan een goede afloop.
santi (die van 12 jaar terug) is de volgende dag terug gekrabbeld, haar mannetje kon et niet voor die prijs.
ze had inmiddels alle voorbeelden meegenomen, dus die moest ik weer terug gaan halen. (lees dagje in de auto zitten). ook het naaitentje had tegenslag en kwamen stof tekort, ook weer bijgekocht...
voor de tassen dus toch maar weer terug naar mijn vorige mannetje die het dan wilde doen tegen een verhoging van de kosten. wilde er vanaf zijn dus accoord gegaan. hij heeft hier 's avonds ruim 4 uur gezeten en ik dacht dat we eruit waren. daarbij was de stroom nog eens uitgevallen dus zat ik heir met die knakker en een kaarsje op het terras... hij zou ook een paar laarzen en een leren jas voor me maken. zonder stroom is het overigens wel erg donker en stil.. best eng. gelukkig ging het rond een uur of 12 weer aan, anders had ik niet kunnen slapen. en de zaklampen zijn altijd leeg als je ze nodig hebt natuuurlijk.
volgende dag weer op pad voor leer.
we konden geen knalpaars vinden en hij bood aan verder te zoeken met de brommert en het me 's avonds te laten zien. helemaal goed want ben inmiddels klaar om hele dagen met twee zwetende kinderen rond te rijden.
maar toen hij gisterenavond hierkwam keek hij niet al te blij... hij had niet alleen geen paars gevonden, volgen zijn nieuwe calculaties kon hij het toch niet maken voor de aangeboden prijs. dacht dat ik gek werd!
na weer ruim twee uur met het mannetje te hebben geluld dacht ik dat ik eruit was. niet mauwen gewoon doen wat we afgesproken hebben. tenminste dat is mijn visie....
hij liet al steeds merken dat hij het wel kon doen voor die prijs maar minder kwaliteit, ik zou het verschil niet merken.. ja ja
ik wil leren tasen maken omdat ze juist ang meegaan, niet dat het na een tijdje er niet meer uit ziet. hij kan overal op bezuinigen.. ritsen, voering, lijm, leer....
het probleem is eigenlijk, bij al mijn ontwerpen, dat de vormen die ik wil zorgen voor teveel afval. al mijn cicakhandjes en staartjes zorgen voor veel meer restleer (of stof) dan de geijkte modellen. maar dat wil natuurlijk niet aanpassen. na de hele nacht te hebben liggen piekeren toch maar besloten om uit eigen beweging de prijs maar iets te verhogen. regel is hier hoe meer je betaald hoe harder ze werken en hoe beter de kwaliteit.
heb hem vandaag al enkele keren gesmsd maar reageert maar minimaal erop.
heb ook geen tijd en zin meer om naar een andere op zoek te gaan en hij verstaat zijn vak wel. maar beetje omgedraaide wereld om hem te smeken voor me te werken. hopelijk spreek ik hem morgen.
vannacht ook nog erg slecht geslapen, ook omdat ilias niet stil lag. hij heeft in zijn eentje al een 1 persoonsbed, en dan nog draaide hij zich op mij of kreeg ik een arm of een voet in mijn gezicht. tuurlijk waren ze wel weer vroeg wakker en herinnert hij zich niks...
vandaag dus maar een relaxed dagje. ff naar strand gewandeld waar we het terrein van het hyatt hotel zijn opgelopen. meest luxe hotel in de buurt. daar even gezwommen en in het bubbelbad gezeten. mintens 40 graden schat ik, voelde me net een bouillonblokje.
nog effe verder gewandeld en toen kwamen we alweer uit bij ons favoriete restaurant. besloten goed te lunchen dan vanavond het simpel te houden. heerlijk in de zon, fruitsapje erbij...
lobke belde of we zin hadden iets te doen... zouden bij hen in de buurt naar een soort visvijver gaan...
na strand en zwembadbezoek dus naar lobke gereden. kinderen hebben nog een rondje paardgereden en toen wilden ze vissen. ik balen dat alper er natuurlijk niet was, maar moest dat ook wel kunnen. allang blij dat ze geen maden of worden als aas hadden maar een bekertje stinkdeeg.
luke was al ff bezig en wij gingen aand e andere kant van de visvijver zitten, in het zonnetje natuurlijk.
effe aanmodderen (hartstikke grappig voor alle anderen natuurlijk) maar hij lag erin... binnen 5 tellen ging de dobber onder en had milan beet. gelukkig haalde iemand anders hem eraf en toen mocht ilias... duurde ook ong 5 tellen en hij had beet! begon er zelf inmiddels ook lol in te krijgen, helemaal omdat iedereen on net nog uit aan het lachen was natuurlijk. luke kwam inmiddels ook bij ons zitten, want wij vingen wel vis:)
eigenlijk geef ik natuurlijk geen bal om vissen, geen geduld voor. maar als je ze elke keer voelt bijten dan is het best grappig. zat dan ook bomvol vis. uiteindelijk ging luke alvast naar huis en ging lobke met noel verder.. lobke zag het nog minder zitten als ik. maar toen zij er ook 3 binnen had gehaald kreeg ze er ook wel lol in.
we besloten onze 5 vissen daar te laten schoonmaken en laten grillen. hadden we meteen te eten.
ondertussen viste ik nog een beetje door, moesten toch wachten. en hoera nog eentje eruit! toen bleek dus dat je perse de vis moet kopen die je vangt. geen wonder dat het stikt van de vis!
heb hem snel aan anderen kunnen doneren en wij gingen met onze gegrilde vis en rijst naar huis.
kostte achteraf nog een bult geld, maar we hadden lekker eten... dachten we.
na de vissen gefileerd te hebben bleef er maar bar weinig over.
en wat er over was zat vol met vlimmen... echt niet te eten.
zaten we uiteindelijk met onze bordjes witte rijst :(
kinderen hebben nog snel 2 boterhammen pindakaas gegeten en toen weer naar huis.
ons dagje zat er weer op en ik ga dadelijk ook maa eens slapen.
nog veel te doen.. en dan te bedenken dat ik anders maandag naar huis had gemoeten!
nog wel een klein paspoort tegenslagje.. dacht dat ik een visum tot de 11e zou hebben, maar het blijkt steeds met 30 dagen verlengd te worden... tot de 7e dus en we vertrekken de 8e
dat wordt dus een boete bij de douane. maar probeer al mijn charmes in de strijd te gooien om die zo klein mogelijk te houden. als ze dan toch corrupt zijn moeten we er maar gebruik van proberen te maken;)
en als laatste niet te vergeten, ik heb een beetje zon opgestuurd naar nederland.
komt als het goed is dinsdag aan.
is dat wat? maar dan moet je hem wel goed vasthouden dat hij er in augustus nog is he.
en volgens mij vermaken jullie je toch wel, want er wordt maar weinig gereageerd of geskyped. of heb ik een stuk minder vrienden na mijn weer opmerkingen???
ik ga nog ff verder genieten van mijn rum-cola. home-made en heerlijk!
vanaf nu echt aftellen geblazen en heb weer zin om iedereen te zien.
xxx



  • 24 Juli 2011 - 09:52

    Teteringen Ofnie!:

    Ik check vandaag jullie site voor het eerst en zie dat jullie al best ff weg zijn. Klinkt allemaal erg goed en dat "zin om iedereen weer te zien" is zwaar overschat. Nergens voor nodig want hier in Tilburg is alles ouderwets lelijk en koud. Ze hebben wel net een kermis opgezet wat afleidend werkt maar eigenlijk verandert het niks.

    Geniet er nog maar flink van en probeer voor een kwartje-vijfennegentig een tas te regelen van topkwaliteit ouwe hasselaar :)

    xxx Kroes zelf

  • 24 Juli 2011 - 10:07

    Jet:

    Toch niet te geloven dat het er bijna al weer op zit.
    Meid, wat heb je toch een energie!!
    Goed dat je die al die maanden veelvuldig bij je had, anders was het niet vol te houden.
    Ik bewonder je in alles!! Met veel plezier heb ik je verslagen gelezen.
    Ik zou het niet na kunnen doen.
    Ik hoop dat je alles af kunt sluiten volgens planning.
    Wens je hierbij alle succes toe. Geniet nog van de laatste twee weken en dan natuurlijk een hele goede vlucht terug naar dit kikkerland.
    Dan zien we elkaar binnenkort weer.
    Groetjes, ook aan de jongens,
    \liefs Jet

  • 24 Juli 2011 - 10:28

    Jac Peeters:

    Dag Angelique.
    Zojuuist dacht ik te reageren op een berichtje van jou, maar ... bij nader inzien bleek het van ene Yvette van der Kley te komen. Het kwam wel als mailtje van jou binnen. Ken jij ze? Hoel dan ook, in het berichtje schreef ik dat ik 'toevaliig' gisteren aan je gedacht heb! Ik had je beloofd je te volgen op je reis, maar ... helaas! Het is er gewoon nog niet van gekomen. Ik ga proberen de komende dagen - de tour de france is toch afgelopen - wat van je berichten en foto's te bekijken. Pas dan kan ik natuurlijk écht reageren op je avontuur! Tot later dus! Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek, Jac

  • 24 Juli 2011 - 15:35

    Maria:

    hoi allemaal.wat een mooie en eerlijke verslagen,wat een lef en een doorzettings vermogen heb jij je moet maardurven geweldig.ik heb al eerder een reactie gegeven maar kan deze niet terug vinden.ik ben daar ook niet zo goed in een fijn verblijf en veel succes met je onderneming vele groetjes van ons allemaal.

  • 25 Juli 2011 - 12:00

    Lilian:

    Hey Angelique,
    Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Had even een paar weekjes niet gelezen, ben op vakantie geweest. Na de laatste schooldag kwamen Gilbert&kids me op school ophalen en zijn we meteen doorgereden naar Frankrijk. Bagger weer gehad, balen, als ik die temperaturen van Indonesië zie dan ben ik echt wel jaloers hoor! En mijn kindjes zijn echt niet zo bruin geworden... hihi. Nou ja, nog wel lekker 4 weken vrij, wacht vol smart op jouw zon. Liefs, lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

een nieuwe start in Bali!?

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2011

laatste avond

29 Juli 2011

nog 10 dagen

23 Juli 2011

tassendrama

20 Juli 2011

sorry

17 Juli 2011

het kan altijd erger
angelique

Actief sinds 18 Feb. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 56721

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 09 Augustus 2011

een nieuwe start in Bali!?

Landen bezocht: