kotsend op schoolreis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu kotsend op schoolreis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van angelique schaijk - WaarBenJij.nu

kotsend op schoolreis

Door: angelique

Blijf op de hoogte en volg angelique

30 Mei 2011 | Indonesië, Sanur

realiseer me vaak hoe snel de tijd gaat, maar wist niet dat het al 18 dagen geleden was sinds mijn laatste verslag! wat heb ik ook alweer allemaal gedaan??
om te beginnen kreeg ik lak na het laatste verslag weer een briefje voor Milan. hij had weer twee weken toetsen (nou ja zijn klasgenoten dan) en zouden weer 2 weken lang om 13.00 uit zijn. baalde best wel, want dat was de tweede keer al sinds we hier zijn. heb er met de engelse juf ook eens over gehad. ze werkt er al 6 jaar en heeft inmiddels ook een dochter in de 1e klas. ik wilde haar visie op het onderwijs van deze school wel eens horen en langzaamaan kwam haar ware mening naar boven.... ze baalde van de manier waarop onderwezen werd en haar doelstelling was om te zorgen dat elke klas tenminste een paar uur per week leuk les kregen. dat is ook zo, want als milan enthousiast thuis komt met wat hij heeft geleerd of dat ze iets leuks hebben gedaan dan heeft hij les gehad van haar. ze staat ook niet achter de ongelooflijke hoeveelheid testen en het gebrek aan hulp voor zwakkere. zwakkere worden achter in de klas gezet en moeten het maar uitzoeken..... nou ja tenenkrommend allemaal. ze heeft zelf een andere baan gevonden als directrice op een kleuterschool en de nieuwe werkgever betaald de school van haar kind. direct naar een internationale school dus!
De kleuerschool is echt goe, valt weinig op aan te merken. hooguit dat ze erg vroeg met leren beginnen maar ja, voor ilias is dat niet zo erg net voor groep 3.
Nou ja al met al maakte ik me wel zorgen over de school, deze is in ieder geval niet voor herhaling vatbaar. en als we ons echt hier willen vestigen moeten ze toch nog naar school. nieuwe prioriteit dus!
vorige week maandag gespijbeld van school en twee andere scholen gaan bezoeken, die namen had ik al vaker gehoord en zijn op zich betaalbaar.
een van de twee is te herkenbaar met de school van nu en viel eigenlijk snel af. bovendien was het een australische directrice, die in eerste instantie de school aanprijsde natuurlijk, maar al snel eerlijk vertelde hoe het zat toen ik door ging vragen. kwam erop neer dat ze zelf terug naar australie gaat, onder meer voor het onderwijs van haar kinderen. niet veel goede hoop dus. de andere school lijkt niet slecht, maar kan er nu nog niet goed over oordelen. ik hoop dat ik het zo kan regelen dat de kinderen nog een paar weken daar naar school kunnen voor we terug gaan. eigenlijk mag het maar 3 dagen, maar hopelijk lukt het. krijgt een beter beeld als ze erop zitten en meedraaien.
internationale scholen zijn nog steeds uitgesloten door het enorme bedrag wat ze vragen. bovendien is dat alleen de basisschool nog maar, daarna begint het echte werk pas echt. het voortgezet onderwijs kost pas echt geld....
flinke domper eerlijk gezegd.
voor de rest krijgen we alles geregeld, maar dat onderwijk blijft een struikelblok. hoop gevestigd op die ene school. of moet er zelf één beginnen, wie doet er mee??
vorige week wel ff goed boos geworden bij Milan trouwens. ze zouden dus twee weken om 13.00 uit zijn en op donderdag moest ik me haasten om op tijd van tassen naar school te komen. eenmaal daar alles rustig.. te laat?? nee hoor ze waren vandaag weer gewoon om 14.15 uit, voor 1 dagje!! toen ze zagen dat ik er niet zo blij mee was (na mijn gehaast door denpasar) zeiden ze dat ik hem nu ook wel mee mocht nemen hoor... 'eerst eens kijken wat ze aan het doen zijn'dacht ik. nou niet veel dat was duidelijk. beetje rond rennen buiten en binnen was het 'vrij spelen'. was geen probleem, hij mocht zo mee dus wij naar huis. de volgende dag kwamen we op school en Milan zag dat iedereen allemaal knutselspulletjes voor zich had. zou het er dan toch van komen?? handvaardigheid?? ik liep even mee naar binnen, wilde dat wel eens met eigen ogen zien. de meester was niet te bekennen maar de kinderen bevestigden de gedachte. één alleraardigst ventje voegde er meteen aan toe dat Milan niet mee mocht doen... dat stond op de het schema van de meester... en ja dat kloptte ook nog...hmmmm (niet boos worden, niet boos worden)... Milan kreeg al wat tranen in zijn ogen .... waar is die flapdrol eigenlijk??? niemand had een idee. tot er een juffrouw de klas binnenkwam. wist van geen toeten of blazen, maar zou het oplossen... dat heeft ze ook wel geprobeerd en Milan kwam ook wel in een groepje terecht. maar het grote probleem was dat de spullen niet van school waren maar van thuis meegenomen! tot plak, papier en scharen aan toe. Milan had dus niks (wisten wij veel). tja en die kinderen krijgen ook maar één keer per jaar wat spullen en stonden niet te trappelen te delen. Mij missie werd dus knutselenspullen kopen (ipv even terug naar bed, want was inmiddels bijna chronisch moe).
misschien is mijn beeld van de school wel super negatief door de flapdrol van een meester... hij was er zelf niet eens (excuus van ziek tot aan ceremonie)
Kinderen hier maken er ook een gewoonte van andere kinderen te slaan en te schoppen. Milan heeft al een paar keer blauwe plekken gehad. hoorde (en zie) dat het bij anderen ook zo gaat. Hij is zelfs een keer bespuugd! meneer de flapdrol doet er dus niets mee... bij mij lacht hij een keer en knikt ja,ja,ja en bij Milan is hij indonesisch doof. ik vertel hem steeds dat hij niets terug mag doen, maarja het houdt een keer op. heb ze inmiddels zelf ook al een keer aangesproken en de engelse juf houdt het ook mee in de gaten. zo wel eg vervelend dat je de taal niet spreekt. een rotjoch heeft hem bijv ook een keer een gum gegeven. maar later zegt hij tegen de rest dat Milan hem heeft afgepakt. erg frustrerend als je dan niets kunt terug zeggen. maar goed Hij slaat zich er goed doorheen. en vandaag had hij in ieder geval genoeg knutselspullen bij. ja want dit grapje gaat nog twee weken duren! hoorde van Milan dat de rest inmiddels door zijn knutselspullen heen zijn en dan de hele dag een beetje liggen te klooien. er is geen les meer, maar er is ook helemaal niets meer. die kwast kan niet iets leuks met ze doen. nou ja ik geef Milan gewoon elke dag iets mee zodat hij zich kan vermaken met wat vriendjes en zo lang de rest hem niet klooit is het oke.
maar genieg negatief geleuter nu. Na school oefent Milan thuis nog wat en op de laptop. dat gaan we ook blijven doen tijdens de vakantie, dus dat compenseert wel weer.
verder breng ik elke week nog ong 2 bezoekjes aan het ateliertje. ze zijn goed bezig en hebben een andere plek gevonden voor het borduursel, andere was erg duur. er zijn weer nieuwe modellen in de maak en zijn als het goed is deze week klaar.
met de tassen vlot het wat minder. moet hem zeer regelmatig herinneren aan de tassen. zouden vorige week dinsdag klaar zijn, toch maar woensdag en ben uiteindelijk donderdag gegaan voor de zekerheid. wachten doe ik inmiddels niet meer in de winkel, maar op kuta-beach :) en hij komt dat eens een keertje met de brommer daarheen. deze keer helaas weer zonder tassen, ze lagen nog bij de tassenmaker! of ik ff acterop ging.. helaas, ik volg wel met de auto. de weggetjes ernaar toe worden steeds smaller... wacht ff krijg ff bezoek.. straks verder

  • 30 Mei 2011 - 15:24

    J:

    En toen............................?????

    X J

  • 30 Mei 2011 - 16:02

    Arno:

    Ik hang aan je lippen....maar gezien het tijdstip vermoed ik dat je naar bed bent ipv verder gaan. Vast gezellig bezoek!!!! gr. Arno

  • 30 Mei 2011 - 16:24

    Diana Giebels:

    Ben ook benieuwd hi hi !!!

  • 30 Mei 2011 - 18:15

    Viev:

    ha Liek,
    waar blijft de rest.. na 18 dagen eindelijk weer een verhaal en dan..
    kotsend op schoolreis?? vertel vertel!!
    Thanks nog voor je sms afgelopen zaterdag. We hebben je echt gemist in Gils. De goeie gave grappen komen alleen van de mevrouw met het "van Schaijk-syndroom". Wanneer komt Alper jullie vergezellen? Wanneer komen jullie weer terug?
    veel liefs viev

  • 30 Mei 2011 - 18:21

    Henry:

    Angelique, lijkt me erg frustrerend daar met die school. Is het geen idee om daar part-time mee te gaan draaien (als je de tijd kunt missen)?
    Geniet zeer van je verhalen. Wanneer is trouwens je webshop klaar?
    Groeten!

  • 31 Mei 2011 - 07:57

    Marie-louise :

    vervolg????? ben kei benieuwd
    groetjes

  • 31 Mei 2011 - 19:34

    Gonny:

    Hoi Angelique,
    Ik heb net je dagboek eens zitten lezen. Leuke verhalen.
    Ga ook de foto's nog bekijken.
    Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven.
    Veel groetjes. Gonny

  • 31 Mei 2011 - 20:57

    Clemy:

    Hoe ging dat nu met dat schoolreisje?? moesten de kinderen misschien zelf een bus meenemen?
    Wat een school zeg. Ik ben wel heel benieuwd naar de rest van het verhaal dus.........

  • 02 Juni 2011 - 12:34

    Sandra:

    Heee schatje,
    Waar ben je nou????? We zouden toch om 2 uur skypen? Ik heb het al een aantal keer geprobeerd, maar je bent er niet. Het is nu 14.35 uur. We gaan zo nog effe weg. Ik probeer het nog en anders morgen misschien.
    dikke kus San

  • 05 Juni 2011 - 09:52

    Yolanda Van Leest:

    hai Angelique,
    blijft leuk om het te lezen allemaal. ik waan me meteen in een andere wereld! de ontwerpen zien er echt apart uit, grappig dat het steeds overal in terug komt. straks ook in de laptoptas weer natuurlijk!?
    wel heerlijk voor je dat Alper nu snel bij jullie komt!
    wat maken wij hier ons toch druk om een schoolreisje organiseren, als het ook gewoon makkelijk kan....
    en ja, dat van die kip... toch vrij algemeen bekend gegeven dat temperatuur en snelheid vermenigvuldigen van bacterien iets met elkaar te maken hebben. maar uh... was het niet de komkommer die je er bij at?
    tot snel weer en hou vol... gaat je lukken daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

een nieuwe start in Bali!?

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2011

laatste avond

29 Juli 2011

nog 10 dagen

23 Juli 2011

tassendrama

20 Juli 2011

sorry

17 Juli 2011

het kan altijd erger
angelique

Actief sinds 18 Feb. 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 56692

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 09 Augustus 2011

een nieuwe start in Bali!?

Landen bezocht: